طرز تهیه نخود پلو

طزر تهیه نخود پلو مجلسی با گوشت چرخ کرده و شوید به روش رستورانی

آموزش درست کردن نخود پلو خوشمزه دمی ساده با گوشت چرخ کرده و شوید

نحوه طرز پخت نخود پلو ترکیه به روش رستورانی

نخود پلو یکی از بی شمار پلو‌های خوشمزه‌ای هست که به شدت تنوع جذابی داره و برای داشتن یه خاص و متنوع در سر سفره مهمانی به شدت کاربرد داره که هم خیلی خوشمه‌اس و هم عطر،بو و شکل جالبی برای تزیین سفره داره.

طرز تهیه نخود پلو برای علاقه مندان به این غذا به شدت ساده‌اس و نیاز به داشتن مهارت آشپزی نداره و هر کسی میتونه این غذای خوشمزه رو برای ناهار، شام و به ۲ صورت ساده یا با گوشت درست کنه.

از جایی که اکثر پلو‌ها خاستگاهی ایرانی دارن، اما روش پخت پلو با نخود به کشور ترکیه و کشورهای حاشیه دریای مدیترانه برمیگرده و مزیت این غذا محدود نبودنش به دستور غذاییه که باعث میشه برای پختنش بتونید ازسلیقه خودتون استفاده کنید.

اگه قصد درست کردن یه پلو متنوع و خوشمزه رو دارید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه نخود پلو به صورت مجلسی رو به شما همراهان گرامی مجله قرمز آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه نخود پلو خوشمزه ایرانی

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۲ پیمانه
نخود ۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
شوید خشک ۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه نوک قاشق چای خوری
زردچوبه نوک قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه نخود پلو مجلسی


مرحله اول

طرز تهیه نخود پلو مجلسی رو با خیساندن برنج بسته به نوع، به مدت ۱ ال ۲ ساعت شروع کنید و در ادامه یه قابلمه مناسب رو انتخاب کرده و نخود فرنگی رو با چند لیوان آب داخلش بریزید و روی حرارت بزارید که پخته بشه.

جالب و آموزنده
تجهیزات برای لازم یک آشپزخانه صنعتی را بشناسیم

مرحله دوم

برای پخت نخود پلو مجلسی یه قابلمه مناسب برای پخت برنج روی حرارت متوسط بزارید و بعد از به جوش اومدن، برنج رو آبکش کرده و داخل قابلمه بریزید و زمان بدید تا در حدود ۷ الی ۱۰ دقیقه پخته بشه.


مرحله سوم

نخود فرنگی پخته شده رو بعد از پختن آبکش کرده و کنار بزارید. وقتی که داخل برنج سفت، و اطرافش نرم شد، اون رو آبکش کرده و سعی کنید با ریختن آب روی برنج حرارتش رو پایین بیارید.


مرحله چهارم

قابلمه مناسبی رو برای پخت نخود پلو روی حرارت ملایم گذاشته و ۱ الی ۲ قاشق روغن به ظرف اظافه کنید و بنا به سلیقه برای ته دیگ میتونید نان یا سیب زمینی در ته قابلمه قرار بدید.


مرحله پنجم

برای دم کشیدن نخود پلو در ابتدای کار روی ته دیگ رو با یه مقدار برنج پر کرده و بعد نخود فرنگی بریزید و بعد شوید ریخته و دوباره برنج و به همین صورت لایه لایه قابلمه رو پر کنید و یادتونه باشه که لایه آخر رو برنج بریزید.


مرحله ششم

زعفران دم کرده رو به همراه ۲ قاشق غذا خوری روغن روی برنج بریزید و سعی کنید که برای دم کشیدن از در دمی برای قابلمه اسفاده کنید. در غیر این صورت درب قابلمه رو محکم ببندید که هوا نکشه.


مرحله هفتم

برای بهتر دم کشیدن نخود پلو خوشمزه و مجلسی ابتدا حرارت رو زیاد کنید که بخار داخل قابلمه زیاد بشه و بعد حرارت رو ملایم کرده و اجازه بدید تا حدود ۴۵ تا ۵۵ دقیقه به آرامی دم بکشه.

جالب و آموزنده
با این قلق، آش رشته هات جا افتاده و خوشمزه تر میشه

مرحله هشتم

درست کردن مایه گوشت نخود پلو رو با رنده کردن پیاز شروع کرده و به خوبی با دست آبش رو بگیرید و با گوشت چرخ کرده در داخل یه ظرف مناسب مخلوط کرده به خوبی ورز بدید و نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه رو به مواد اضافه کنید.


مرحله نهم

مخلوط گوشت چرخ کرده رو به خوبی ورز بدید تا کاملا یکدست و حالت چسبنده پیدا کنه و سپس در ادامه یه تابه مناسب روی حرارت گاز گذاشته و با یه مقدار روغن، و گوشت رو به صورت توپ کوچیک درآورده و، سرخ کنید.


مرحله دهم

نخود پلو زمانی که دم کشید، اون رو داخل ظرف مناسب بکشید و با توپ‌های گوشتی تزیین کرده و نوش جان کنید.


سخن آخر رو با توجه به مواد لازم گفته شده در بالا به پایان میرسونیم که همونطور که مشاهده کردید این غذا با گوشت چرخ کرده به شکل توپ قلقلی شده بود تهیه شده، اما شما میتونید با گوشت مرغ یا با هر دستور غذایی ای که دوست دارید نخود پلوی خوش عطر و طعم رو تهیه کنید. امیدوارم که از این دستور خوشتون اومده باشه.

پایان.

پیشنهاد ما به شما

ماهی کخو

روش‌های طبخ ماهی در جنوب ایران + طرز تهیه ماهی کخو یا شانک صورتی با حشو، غذای لذیذ جنوبی

ماهی بخشی جدانشدنی از عادات غذایی و فرهنگ مردم جنوب ایران است. جنوبی‌ها ماهی را …

دیدگاهتان را بنویسید