طرز تهیه خورشت ناردون گیلانی

طرز تهیه خورشت ناردون گیلانی با مرغ به روش رستورانی و طعم بی نظیر

آموزش درست کردن خورش ناردون شمالی برای 4 نفر

نحوه درست کردن خورش ناردونی خوشمزه و مجلسی با مرغ و طعم ترش و شیرین

خورش ناردون قراره شما رو با یه طعم جادویی و ترکیبی که از انار به دست میاد آشنا کنه. اگه تجربه خوردن این خورشت رو ندارید، بهتره بدونید که این غذا طعم ترشی داره که از انار، رب انار و آب انار به دست میاد و همین باعث میشه هیچکی از خوردنش دست نکشه.

طرز تهیه خورشت ناردون خیلی راحته و با تهیه مواد اولیه لازم به راحتی می‌تونید این غذای شمالی خوشمزه رو تو خونه درست کنید. برای طبخ این غذا لازم نیست که حتما یه آشپز حرفه‌ای باشید اما بهتره که طبق دستور پخت پیش برید تا طعم اصیل این غذا رو از دست ندید.

در صورتی که دلتون میخواد یه غذای متفاوت و خوشمزه درست کنید و اگه به غذای ترش و ملس علاقه دارید، با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه درست کردن خورش ناردون گیلانی با طعم مخصوص آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه خورش ناردون

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ ۴ تکه
آب انار ۱/۵ پیمانه
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد متوسط
رب انار ۳ قاشق غذا خوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
زردچوبه نصف قالشق چای خوری
روغن به میزان لازم

طرز تهیه خورش ناردون گیلانی به روش مجلسی


مرحله اول (تفت دادن پیاز)

طرز تهیه خورش ناردون رو با شستن و خرد کردن پیاز شروع کنید و سپس یه قابلمه مناسب برای پخت خورش روی حرارت ملایم بزارید و داخل روغن بریزید تا داغ بشه و در ادامه پیاز رو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سبک و شیشه ای بشه.

جالب و آموزنده
فرمول پخت برنج نذری برای 100 نفر با ته دیگ+ اندازه برنج

مرحله دوم (اضافه کردن مرغ)

بعد از تفت دادن پیاز، سیر رو به صورت ریز رنده کرده و داخل قابلمه بریزید و یه مقدار تفت بدید تا بوی سیر بلند شه، اما نزارید که بسوزه. در ادامه گوشت مرغ رو اضافه کرده و به خوبی تفت بدید. یه مقدار زردچوبه بریزید و مواد رو هم بزنید.


مرحله سوم (مزه دار کردن مرغ)

برای آماده سازی مواد اولیه خورش ناردون بهتره که یه مقئار فلفل سیاه رو هم رو.ی مرغ بریزید و به خوبی هر دو طرف گوشت مرغ رو تفت بدید تا به خوبی سرخ بشه و سپس تکه های مرغ رو از قابلمه بیرون بیارید.


مرحله چهارم (تفت دادن رب)

به مقدار گفته شده رب گوجه فرنگی داخل قابلمه بریزید و به خوبی هم بزنید تا بوی خامی رب گرفته بشه و رنگش آزاد بشه. حالا وقتشه که رب انار رو هم اضافه کنید و هم بزنید تا رنگش آزاد بشه. در ادامه آب انار رو هم با یه مقدار نمک داخل قابلمه بریزید.


مرحله پنجم (پختن خورشت)

ادامه طرز پخت خورشت ناردون رو با اضفه کردن تکه های مرغ سرخ شده به قابلمه ادامه داده و سپس درب قابلمه رو ببندید و اجازه بدید تا با حرارت ملایم روند پخت طی بشه. حدود ۳ ساعت زمان بدید تا آب انار به خورد گوشت مرغ بره.


مرحله ششم (اضافه کردن دانه انار)

برای تکمیل کردن خورش هم از لحاظ طعم و هم ظاهر، میتونید نصف یه انار رو دان کنید و داخل قابلمه بریزید. اما یادتون باشه که این کار رو فقط ۱۰ دقیقه آخر انجام بدید، تا انار سفید و بدمزه نشه و ظاهر زیبایی داشته باشه.

جالب و آموزنده
فلافل خوشمزه + دستور تهیه ی فلافل به سبک فست فودی ها

مرحله هفتم (اضافه کردن نمک)

حالا وقتشه که از خورش ناردون ترش و خوشمزه ای که درست کردید بچشید و در صورت نیاز، یه مقدار نمک و فلفل اضافه کرده و بزارید تا خورش جا بیوفته و روغن بندازه.


مرحله هشتم (آماده شدن خورش)

طعم اصیل خورش ناردون ترش هست اما اگه دوس داشتید میتونید به اندازه دلخواه شکر اضافه کنید تا یه مزه ملس به دست بیاد. به هر حال این خورشت رو به همراه برنج سرو کنید و از خوردنش لذت ببرید.


نکات مهم برای تهیه خورش ناردون

  • ترش شدن مزه خورش به نوع رب انار بستگی داره.
  • یادتون باشه که اگه از دانه انار استفاده کردید، نزارید بیشتر از ۱۰ دقیقه بپزه.
  • مرغ رو خوب سرخ کنید و ادویه بزنید تا بوی زهم نداشته باشه.

سخن آخر

تجربه طعم‌های متفاوت باعث میشه تا تجربه بیشتری برای درست کردن غذاهای جدید به دست بیاد و همچنین بدونید که از چه ترکیباتی و چه نوع مواد اولیه‌ای استفاده کنید تا طعم مورد علاقتون رو به دست بیارید.

همونطور که مشاهده کردید، ما براتون طرز پخت خورش ناردون شمالی رو توضیح دادیم که از مرغ، انار، رب انار و آب انار و انواع ادویه درست میشه و یه گزینه مناسب برای داشتن یه شام مهمانی متفاوت و خوشمزه‌اس که این غذا برای تزیین سفره هم حرف اول رو میزنه.

اگه تجربه طبخ این غذا رو نداشتید، بهتره که طبق اصول پخت پیش برید و نکات مهم رو رعایت کنید تا طعم اصیل خورشت ناردون رو حفظ کنید و از خوردنش لذت ببرید. در صورتی که برای درست کردن این خورشت پیشنهادی دارید با ما در میون بزارید.

پیشنهاد ما به شما

ماهی کخو

روش‌های طبخ ماهی در جنوب ایران + طرز تهیه ماهی کخو یا شانک صورتی با حشو، غذای لذیذ جنوبی

ماهی بخشی جدانشدنی از عادات غذایی و فرهنگ مردم جنوب ایران است. جنوبی‌ها ماهی را …

دیدگاهتان را بنویسید