لطفا یک منو را به مکان منوی اصلی زیر اختصاص دهیدمنو

سبک زندگی

بیژن پاکزاد، آن سوی یک برند

162Views

۱۵ فروردین سالروز تولد یکی از سرشناس‌ترین طراحان لباس است. برند لاکچری بیژن متعلق به یک طراح ایرانی-آمریکایی است با نام بیژن پاکزاد. بیژن که به عنوان یکی از معروف‌ترین طراحان لباس‌های مردانه، عطر و ادکلن شناخته می‌شد محصولات خود را با برند «بیژن» به بازار ارایه می‌کرد. شما تا کنون با این برند آشنایی داشته اید؟ تجربه ی خرید محصولات آن را دارید؟ چقدر از سرگذشت صاحب این برند مطلغید؟

در ادامه این مقاله بخش هایی از زندگینامه بیژن پاکزاد طراح مد و فشن می پردازیم.

بیوگرافی بیژن پاکزاد طراح لباس ایرانی

بیژن پاکزاد (Bijan) در ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد و در ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ در بورلی هیلز آمریکا چشم از جهان فرو بست. بیژن در طول دوران حرفه‌ای خود در میلان و فلورانس ایتالیا، مالیبو نیویورک و در اواخر عمر خود در بورلی هیلز زندگی کرده بود. بیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن مشکی، فراری اف ۴۳۰ زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های (خوش پوش‌ترین‌ها) جهان خود قرار داد. در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۱ بیژن پاکزاد دچار سکته مغزی شد و به بیمارستانی در لس‌آنجلس منتقل شد. علیرغم عمل جراحی خوبی که انجام شد، بیژن ۲ روز بعد دار فانی را وداع گفت.

بیژن پاکزاد

مراسم بزرگداشت بیژن دو هفته بعد از مرگش در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس برگزار شد. در آن ۷۰۰ مهمان اختصاصی از جمله هنرمندان ایرانی ساکن آمریکا و ۱۲۰۰ مهمان عادی حضور داشتند. جورج هربرت واکر بوش، رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا نیز پیامی به مناسبت مرگ بیژن پاکزاد ارسال کرده بود. این پیام توسط نیکولاس پاکزاد، پسر بیژن قرائت شد.

جالب و آموزنده
درباره رژیم فستینگ بدانیم

بیژن پاکزاد و دنیای مد و فشن

او در خانواده ای کاملا غنی و ثروتمند بزرگ شد. زمانی که به سن تحصیل رسید، خانواده بیژن پاکزاد تصمیم گرفتند او را به مدرسه le rosey، بفرستند. این مدرسه مخصوص ثروتمندان و اشراف سوئیسی بود. بیژن شانس این را داشت که در کنار بسیاری از ثروتمندان به تحصیل بپردازد. بیژن در همان مدرسه با سلایق افراد ثروتمند آشنا شد. او پی برد که چگونه میتوان نظر این قشر را به اجناس مختلف جلب کرد.

بیژن پاکزاد

در سن 18 سالگی در رشته شیمی وارد دانشگاه شد. پس از اتمام آن در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلز سنت گان تحصیل خود را ادامه داد. همچنین او رشته بازاریابی را نیز در دانشگاه فراگرفت که در نهایت تمام این تحصیلات منجر به کسب مهارت های او در طراحی لباس و از طرفی بازاریابی موفقیت آمیز او شد.

بیژن پس از اتمام تحصیلات خود اولین گالری خود را در تهران به نام “پلنگ صورتی” راه اندازی کرد. طعم موفقیت در راه اندازی اولین بوتیک، او را در راه اندازی بوتیک دیگری به نام “سسیل جی” یا “نیکولا بلازی” مصمم کرد، بطوریکه بوتیک نیکولا بلازی مخصوص ثروتمندان تهران بود.

پس از این دوران و با کسب تجربیات مفید از راه اندازی چند بوتیک در تهران و آشنایی با مهارت های کسب و کار و از طرفی شناسایی سلایق مختلف، در سن 29 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. او در شهر لس آنجلس ساکن شد. پس از مدتی بوتیک خود را افتتاح کرد. بوتیکی که یکی از گران قیمت ترین فروشگاه های جهان نام گرفت و شهرت و آوازه بیژن پاکزاد را دوچندان کرد. این دوره از زندگینامه بیژن پاکزاد را میتوان دوران شکوفایی استعداد های وی و رسیدن به موفقیت دانست.

جالب و آموزنده
از عجایب فرهنگ و غذاهای هند چه می دانید؟

لباس‌های برند بیژن 

برای تهیه کت و شلوارهای برند بیژن از بهترین پارچه‌ها و بهترین دوخت‌ها استفاده می‌شود و کیفیت بالای محصولات باعث شده است که حتی بعد از گذشت سال‌ها لباس‌های این برند فرم و زیبایی خود را از دست ندهند. برند بیژن هیچوقت به دنبال سری دوزی و تولید لباس‌هایی که هر برندی بتواند نمونه‌ای از آن را داشته باشد نبود و همین باعث گران بودن محصولات این برند شده است.

بیژن پاکزاد

رودئو درایو نام بلوار معروفی در شهر بورلی هیلز کالیفرنیا است. جایی که در آن شیک‌ترین و گران‌ترین برند‌های دنیا بوتیک‌های مجللی دارند. بوتیک بیژن پاکزاد نیز یکی از این بوتیک‌های برند‌های لاکچری است. ستاره‌های مطرح و افراد ثروتمند علاقه خاصی به خرید کردن از فروشگاه‌های رودئو درایو دارند. برای خرید از بوتیک بیژن پاکزاد باید قرار ملاقات تنظیم کنید زیرا بوتیک در روز فقط پذیرای تعداد محدودی مشتری است. بوتیک بیژن پاکزاد مسئولین فروش خوش پوشی برای متقاعد کردن مشتریان خود برای خرید لباس‌های گران‌قیمت و اکسسوری دارد. زیبایی ظاهری فروشگاه نیز شما را مسحور خواهد کرد. کف پوش‌های مرمر، جزئیات چوبی، لوستر کریستال و پنجره‌های بزرگ خرید شما را به یک تجربه لوکس تبدیل خواهند کرد. جای تعجب نیست که مشتریانی که از این برند لاکچری خرید می‌کنند چیزی حدود صد هزار دلار خرج کنند.

ورود به دنیای عطر و ادکلن

داستان تولید عطرهای بیژن از سال ۱۹۸۱ و با تولید اولین عطر مردانه‌ی او آغاز شد. او برای اینکه به بوی مورد نظر خود برسد، ۹۸ ماده‌ی اولیه‌ی استثنائی را با هم ترکیب کرد. او همچنین به دنبال یک کارخانه‌ی معروف کریستال ‌سازی بود تا بتواند برای عطرهای او شیشه‌های بی‌نظیر درست کند. بیژن در سال ۱۹۸۶ خط تولید عطرهای مردانه و زنانه‌ی خود را افتتاح کرد. اولین عطر بیژن در یک بطری کریستال با امضای بیژن و شماره سریال مخصوص به خود تولید می‌شد. هر بطری این عطر حاوی ۶ اونس عطر بود و در آن زمان سه هزار دلار باید بابت داشتن یکی از این بطری‌های عطر پرداخت می‌کردید. بیژن پاکزاد فرد بسیار زیرکی بود و میتوانست با یکبار دیدن هر فرد، رایحه مخصوصی برای همان فرد درست کند؛ به همین خاطر عطر های او شهرت جهانی دارد.

بیژن پاکزاد

عطرهای او جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی بین‌المللی بهترین بسته‌بندی و موفق‌ترین عطر را برنده شده‌اند. او همچنین برای راه‌اندازی یکی از خط‌های تولید عطر خود با مایکل جردن همکاری کرد. این عطر در سال ۱۹۹۹ نامزد دریافت جایزه‌ی بنیاد عطر شد. در حال حاضر ۱۴ رایحه‌ی بی‌همتا از عطرهای مردانه و زنانه‌ی او در بازار به فروش می‌رسد.

جالب و آموزنده
درباره ی غذای سالم و مناسب برای کودکان چه می دانید؟

شرایط برند بیژن بعد از مرگ 

شعبه‌ی فروشگاه بیژن در نیویورک در سال ۲۰۰۰ بسته شد و در حال حاضر خانه‌ی مد بیژن تحت نظارت مستقیم رئیس آن یعنی دار محبوبی و تیمی متشکل از افراد خبره و خلاق به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. فرزندان او نیز در اداره‌ی امور مربوط به برند نقش پررنگی ایفا می‌کنند. اولین فرزند او، دانیلا پاکزاد، از سال ۱۹۸۴ مدیر هنری پدر خود بود. او در بسیاری از پروژه‌هایی که توانسته‌اند برنده‌ی جایزه شوند با پدرش همکاری داشت.

دانیلا استعداد فوق‌العاده زیادی در طراحی گرافیک، بسته‌بندی و طراحی داخلی دارد و یکی از اعضای اصلی تیم فعلی برند بیژن به شمار می‌رود. فرزند دیگر او یعنی نیکلاس بیژن پاکزاد نیز ‌از سال ۲۰۰۸ تا کنون مدیر بازرگانی برند بیژن بوده است و در حال حاضر یکی از نقش‌های کلیدی این برند را بر عهده دارد. او تحت آموزش‌های مستقیم پدرش بود و با تمامی اصول طراحی آشنایی دارد. همه‌ی افراد تیم در تلاش هستند تا خدمات عالی و لوکسی به مشتریان خود ارائه دهند و همین موضوع باعث شده تا این برند بعد از گذشت این همه سال هنوز هم به‌عنوان یک برند لوکس در جهان شناخته شود.

سخن پایانی

بررسی زندگینامه بیژن پاکزاد درس های بزرگی می تواند برای هر فرد داشته باشد. می توان دریافت برای دستیابی به اهداف و آرزو های بزرگ باید در مسیر درست آن قرار گرفت و مطابق با اهدافتان مهارت های خود را پرورش دهید تا در نهایت منجر به موفقیت شود.

اگر این مطلب برای شما جالب بود آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید:

جالب و آموزنده
بایدها و نبایدهای رژیم لاغری استاندارد
https://b2n.ir/m96405https://bit.ly/3oOBg0D
yun.ir/d261a1https://cutt.ly/FE45CHO
http://iwo.ir/ww1x7https://1ea.ir/nUMp

دیدگاهتان را بنویسید